Protecția consumatorului
Protecția consumatorului

Luptăm pentru dreptate

Înșelarea consumatorului și alte practici comerciale ilegale pot îmbrăca multe forme. Următoarele reprezintă câteva exemple de cazuri obișnuite din care poate rezulta un caz legat de drepturile consumatorului:

  • termeni și condiții abuzive/ilegale din contractele de împrumut încheiate cu bănci sau alte instituții financiare (clauze privind dobânda variabilă și comisioane)
  • informare abuzivă cu privire la credite sau practici abuzive de recuperare a creanțelor
  • vânzarea de produse defecte sau periculoase
  • încălcarea garanției
  • taxe și comisioane nejustificate și/sau nedezvăluite
  • publicitate falsă, inclusiv prezentarea inexactă a caracteristicilor sau calității produselor sau serviciilor
  • securitate inadecvată care duce la încălcări ale securității datelor în ceea ce privește numerele cardurilor de credit, codurile numerice personale sau alte date financiare ori personale sensibile
  • creditare de ruinare sau frauduloasă și
  • orice alt tip de practici comerciale neloiale sau frauduloase.

Avocații noștri au reprezentat consumatori în mai multe contexte, inclusiv împotriva unor bănci și instituții financiare importante din România. Băncile sau alte instituții financiare pot folosi o varietate de tactici pentru a profita de clienți, ce includ:

  • taxe ascunse - taxe nedezvăluite sau ascunse pentru administrarea conturilor, transferuri de sold, avansuri în numerar și alte tranzacții financiare
  • declarare eronată a DAE - declararea eronată a dobânzii anuale efective (DAE)
  • comisioane neautorizate - taxarea titularilor de carduri de credit pentru produse sau servicii tip „add-on”, cum ar fi planuri de protecție a plății, fără autorizarea clienților
  • penalități de întârziere - stabilirea în mod voit a datelor de plată scadente în zile nelucrătoare, determinând astfel procesarea plății cu întârziere pentru a percepe penalități de întârziere și dobânzi
  • dublă taxare - dubla taxare a clienților pentru tranzacția de vânzare
  • neînregistrarea la timp a plăților în cont - neînregistrarea plăților atunci când sunt încasate la timp, ducând la penalități și dobânzi de întârziere pentru client

Dacă vă confruntați cu o problemă și nu știți cum să procedați, nu ezitați să ne contactați. Solicitarea consultanței juridice de la un expert în legea consumatorului este esențială și este important să procedați astfel cât mai repede posibil după apariția problemei.

Reprezentarea juridică de către una dintre echipele noastre specializate și bine pregătite este disponibilă pe tot cuprinsul României.

ro_RORO